Jul

Jag älskar den Amerikanska julen. Viss jag älskar den svenska julen också men det var riktigt roligt att se hur man firar jul här. Dock saknade jag såklart min familj, julmust och Kalle anka men annars var det så sjukt roligt!

På julafton (den 24e) började jag med att skypa med min mamma, pappa, bror, farmor och farfar som öppnade lite paket. Det var första gången jag pratade med farmor och farfar sedan jag kom hit så det var kul! Till lunch åt vi kinamat... (Det är sjukt gott men på julafton? Haha)

Efter det åkte vi till min värdmammas syster där hela deras släkt var. Jag fick lite paket och vi gjorde en paketlek. Vi åt också mat som var plockmat. De hade natchos med salsa, kyckling, potatis och de hade kötbullar!! Åt sjukt många hehe. Där stannade vi tills det var kväll och åkte hem.

Här borta är det tradition att man får en pyjamas på julaftonen som man sover i den natten. Vilket vi gjorde och på juldagen steg vi upp 7:30 och gick ner till källaren i våra pyjamaser och öppnade alla paket! Hade även en stor strumpa med paket som vi också öppnade. Jag fick underbara paket från både Sverige och min värdfamilj och jag är så sjukt tacksam! 



Så tacksam för allt jag fick och jag tror aldrig jag fått så många paket som jag fick denna julen... Verkligen tacksam! 


ª Stina

Kan du inte lägga upp vad du fick i julklapp? :)

2014-01-02 // 10:41:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback