Groda

Hej! I min zoologiklass så har vi dessikerat många olika djur. Allt från gräshoppa till haj. Det senaste djuret var en groda och alla fick en egen. Min groda var jättesöt och död. Det är i alla fall precis som i en high school- film. Alltså när alla fick grodor på biologin! Det är verkligen så på riktigt haha.
 
Efter att ha tagit bort allt från grodan tills bara benen var där så var vi tvungna att göra ett projekt med den. Detta tycker jag är lite underligt då det inte ha någoting med zoology att göra och det tog typ hela helgen för mig att göra den. 
 
Man får poäng på hur hel dina grodben var, hur kreativt ditt projekt var och även om du pekar ut alla benen på grodan. Sammanlagt kunde man få hundra. Jag var den enda i hela klassen som inte bröt ett enda ben, de flestas grodor var sönder på typ alla ben. 
 
jag målade min som spiderman :D 
 
Det tog typ fem lektioner att bara plocka bort allt från grodan... Men ja, jag är väldigt nöjd med mitt projekt och tyckte det var jätteroligt att göra men jag är samtidigt glad att vi inte har det i biologin i Sverige. Det tar bara oändligt mycket tid från att faktiskt lära sig biologi hehe. Fast i och för sig någon gång hade det väl inte skadat att måla lite grodor i Sverige heller... :)
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback