Zoology!

Okej dags att prata om Zoology. Zoology, som betyder läran om djur, är precis vad det låter som att det är, jo man lär sig om hur djurkroppar fungerar.
 
Första dagen letar vi upp ord som handlar om djurgruppen vi ska lära oss om i en sådan här:
 

Jo visst ni tänker nog "vilken lätt läxa" och ja det stämmer men det tar så otroligt lång tid! Sedan måste man även hitta vad orden betyder.
 
Dag nummer två antecknar vi notes från lärarens power point. 
 
Dag tre lär vi oss olika delar i djuret alltså namnet på olika kroppsdelar och vi färglägger dessa delar. Detta tar också lång tid. 
 
Dag fyra dedikerar vi djur. Vi har gjort gräshoppa, bläckfisk, sjöstjärna och kräfta. 
Gräshoppshuvud ^ 
Bläckfisk v 

efter detta får vi några fler uppgifter och sedan har vi prov på det. Man får bokstavligen allt som kommer på provet så man vet exakt vad man ska lära sig.
 
Varje dag skriver vi även ner en lång text om något inom zoology som har hänt. Ett såkallat "current event" och varje fredag har man ett quiz på de papprerna. Man får ha med sig papprerna på quizet. 
 
Jag kommer sakna folket i den här klassen! De var sköna personer som pratade om droger eller Jesus varje dag. Väldigt intressant må jag säga! Haha men nej seriöst ta inte droger. Men redan första veckan så fick jag frågan om jag ville gå på en fest vilket jag såklart tackade nej till. Men jag kommer sakna mina vänner/bekanta i den klassen iaf. Har ni fler frågor om detta så kommentera gärna ;) 


ª Madde

Ååh hade också zoology nät jag var i idaho! Dock var vi tvungna att preg-testa kor (köra upp hela armen i röven på den) för att klara kursen, då hoppade jag av...

Svar: Haha du gjorde precis min dag
Ellen Severinsson

2013-12-14 // 21:10:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback