Matte

Jag hade Algebra II A första trimestern, det var inte särskilt svårt eftersom jag går natur i sverige. Det var nästintill precis det jag gjort i Sverige förra året. 

På grund av att jag redan kunde allt i matten så blev man lite av lärarens favorit. Exempelvis kunde jag använda min mobil hela tiden utan att han sa till mig medans om en annan gjorde det så sa han till dem direkt. Och jag satt på första raden! Jag har A+ i den klassen, alltså över 100% i betyg... 

Angående mobilerna så var det precis likadant för Emelie som också är utbytesstudent från Sverige :P

Okej angående matten här i USA. De är väldigt duktiga på det eftersom alla behöver ta samma matte medans Sverige kan välja ta natur eller inte. Därför är kraven inte lika höga men man lär sig samma saker. Man har exempelvis multiply choice answers, alltså 1 X 2 frågor. 

Vi fick 10 uppgifter att göra varje dag till dagen därpå då vi hade ett quiz på läxan. Sedan varannan vecka ungefär hade vi ett kapiteltest. 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback