English

Okej engelska.
Jag hade den här klassen med sophmores vilket är ca två år yngre än mig, men det var inte så stor skilland. Jag hade några bra kompisar i den här klassen som jag kommer sakna.
 
Vi började med att läsa boken To Kill A Mockingbird som handlade om hur mörkhyade var behandlade förr i tiden och hur en vit man plötsligt var en advokat till en mörkhyad vilket aldrig hänt förrut.

Boken var bra men man fick så otroligt mycket läxor i det. 
 
 
 
Sedan kollade vi på Gone With the Wind vilket är en fyra timmars lång film. För mycket drama den var dålig :)
 
Jag är även glad att inte ha min engelskalärare mer, hon var inte den bästa! Vet att det är lite elakt att säga så men jag säger bara sanningen... ops :)
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback