Fråga!

 
Hej Emmy!
 
Vad roligt att du funderar på att åka! 
 
Jag tycker EF har varit en väldigt bra organisation och varför förlkarar jag här i punktform
  • Avreselägret - Det var så sjukt roligt!!
  • De hör av sig ofta - EF-stuff i Stockholm hör av sig minst en gång i månaden via informationsmail. I början innan man fick värdfamilj ringde de även ofta varje gång de fick höra något nytt om min placering från USA. De är även väldigt trevliga.
  • Anmäler man sig tidigt får man en iPad. - hehahhehhehehehheheh (◡‿◡✿)
  • EF Camp - ett 10 dagarsläger med flera hundra utbytesstudenter från alla delar av världen! Det kommer bli sjukt roligt.
  • Mentorer - EF har även fixat att föredetta utbytesstudenter skickar ut ett mail varje månad med ett speciellt tema. Exempelvis första dagen i skolan eller om hemlängtan. Man blir fullproppad av information vilket är bra. 

Även om jag tycker att EF är bra så är det många organisationer som är bra och de flesta liknar EF. Dock finns det vissa skillnader. EF har exempelvis samma organisation i USA medans STS och Explorius har underorganisationer. Detta är en smaksak och båda medför positiva och negativa saker. Det skadar alltså inte att kolla runt på andra organisationer innan man bestämmer sig. Men jag rekomenderar EF starkt! Jag tyckte att de verkade bäst av de jag kollade runt med. 
 
Och det stämmer det du säger, EF placerar inte studenter i Alaska eller på Hawaii :) Vilket jag har för mig att STS och Explorius gör.
 


Hej, åh tack så mycket för ditt svar!

2013-05-27 // 09:34:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback