Exchange Student Challenge

Vilket land ska du åka till? 
United States of America, även känd som 'MURICA
 
 
Vilken organisation reser du med?


Hur/var skulle du helst vilja bli placerad?
Hade inte velat hamna någon annan stans än där jag har hamnat :)

 Har du fått familj eller gjort stat / region-val?

Jag har fått en famil och jag gjorde inte stat- eller regionsval.

Kommer du åka på något förberedelseläger?

Jag kommer åka till något av EF Camp som är på ett universitet i Norwich eller Cambridge. TAGGA

Vad ser du mest fram emot?


  • Prata engelska
  • Träffa min värdfamilj
  • Amerikanska skolbänkar
  • Bli mer självständig
  • Gå på ett High School!
  • Ta roliga amerikanska klasser i skolan
  • Se coola ställen i USA som många bara får drömma om att se
  • Tänka på engelska
  • Kolla på Amerikansk TV. 

Vad fruktar du mest?

Hemlängtan och att jag egentligen inte har någon aning om hur det kommer bli där borta. Men det lär jag märka :)

Vill du prova någon ny sport?

Jag vill lära mig reglerna till baseball och amerikans fotboll fast jag kommer inte spela det själv. Jag vill spela vanlig fotboll och kanske softboll, track eller något annat skoj :) 

Vad kommer du sakna mest?

Min familj, mina vänner, min hund, min säng, lingonsylt, innebandy och nästan mest, svensk mjölk!!! 

I USA, kommer du åka på en resa arrangerad av organisationen? 

Troligtvis inte. Min familj har nämligen lovat att vi ska åka till New York och L.A. så jag tror inte det finns tid för en arrangerad resa med EF. Men om det finns det kommer jag säkert åka på en sådan. Vi får se :)

Namnge tre platser du vill besöka i ditt land: 

Jag tänker skriva fler än tre...

L.A, New York City, Hooverdammen, San Fransisco, Salt Lake City, Florida, Hawaii men framförallt Blackfoot Potato Museum. haha dör 

 

Tror du att det kommer att bli ett bra år?

Ja det tror jag :) 

 

 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback