Fråga!

Malin:
 
Allt började 2011. (woah detta introt låter dramatiskt) Då var jag på en språkresa i England och jag tyckte det var jättekul! När jag kom hem berättade mamma att jag även skulle kunna åka på ett utbytesår om jag så skulle vilja det. Efter nästan ett års tänkande så hade jag mer eller mindre vant mig vid tanken på att det faktiskt skulle vara kul att åka. Så våren 2012 hade vi bestämt oss för EF, min ansökningprocess hade börjat och jag spenderade nästintill all min lediga tid åt att läsa utbytesstudentbloggar. Det känns väldigt gött att faktiskt hålla i gång en utbytesblogg själv idag. 
 
Men vad är det egentligen som lockar med att bo i USA i ett helt år? Vanligtvis säger man att en utbytesstudent vill se mer av världen, lämna sin hemstad, få nya vänner, lära sig ett nytt språk och uppleva en ny kultur, men för mig lockar så mycket mer! Jag vill bli en utbytesstudent inte bara för de saker jag nyss sa utan även de allra minsta och kanske inte det man först tänker på när man hör ordet utbytesstudent.
 
Jag vet att det här året kommer bli hur bra som helst men även väldigt jobbigt och det är nästan därför jag åker. Jag vill veta hur det känns att klara mig utan det jag tidigare alltid haft och jag vill veta hur det känns att längta tillbaka till något man tidigare velat åka bort från. Jag vill lära mig lita på folk jag förut aldrig har träffat och jag vill lära mig hur man får vänner som varar för resten av livet under bara ett år. Jag kommer även få en bättre förståelse av hur det är att flytta till ett nytt land man aldrig satt sin fot i.
 
Det är så svårt att beskriva varför man väljer att åker iväg för man har ingen aning om hur det kommer bli när man väl är där. Det enda man vet är att det kommer bli värt det och det är nog det som lockar allra mest
 
 
(tack för frågan!! :D) 
 
 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback