Baseball!

Godkväll mina vänner, eller godnatt/dag/morgon beroende på när du läser detta. 
 
I FÖRRGÅR VAR JAG PÅ EN BASEBALLMATCH!! Det var awesome!!!
 
Själva spelet var inte särksilt kul, förutom att de vann på sista slaget. Det tog tre timmar för att det skulle bli 3-2........ Men det som hände runt omkring hela tiden var så sjukt kul! Vi skrek, sjöng och hurrade på hemmalaget Lake Monsters. De spelar i en ganska hög liga i USA men matchen spelades i en liten stad så vi EF-studenter bidrar till den största publiksumman under säsongen. Det var riktigt roligt :) 
 
 
Ni har säkert förstått vid det här laget att jag gillar att ta bilder på natur och sånt... Här är iaf ännu en bild på Vermont :)
 
 
Så fint men det är insekter överallt :/
 
 
Här kommer baseballbilder! :)
 
På baseballmatcher sjunger publiken alltid den här låten
 
 
 
Vi lärde oss också den och den är så jobbig för den fastnar i huvet så det slutar med att man sjunger den resten av dagen om man hör den en gång...
 
I låten sjunger de i alla fall om cracker jacks och därför var jag tvungen att köpa det.
 
Det var popcorn med caramell på. Det var ganska goda till en början men sedan blev det för mycket sött. Dessutom fick man så mycket i påsen att en påse hade minst räckt till tio personer. 
 
 
Här ser ni skärmen som visade det en kamera gick runt och filmade. 
 
Nu tänkte jag skriva om det vi gjorde idag, alltså en dag på stranden. 
 
 
Stranden var vid Lake Champlain Islands, alltså jättenära Kanada! Det tog ca 1 timme att åka buss dit från Norwich University.
 
 
Det var en riktigt gullig liten stor sjö
 
 
Lovisa och jag hyrde en kanot som vi åkte runt på
 
 
 Det var en härlig dag på stranden helt enkelt :)
Ha det bra! 
 
 
 
 
 
 
 


Vilka fina bilder du tar! I Sverige spelar vi också baseball men här kallar vi det brännboll (pappas inlägg!!!)

Kram o sköt om dig!

2013-07-31 // 13:14:47

Hej Ellen! Nu har vi också börjat att läsa din blogg och det är jätte kul att få "hänga med" dig ut i stora världen. Vi tänker på dig och tycker att du är hur cool som helst. Kramar från oss i Leksand

2013-07-31 // 18:34:49

Jättefina bilder och så, men det bästa var ju låten! :D Dock, när jag började spela den samtidigt som jag var på Skype med Mina drog hon ut hörlurarna ur öronen. Fattar inte varför... :S

Svar: HAHA SÅ BÄST :D
Ellen Severinsson

2013-07-31 // 22:12:27

Hej Ellen!
Även vi följer din fina blogg och det gläder oss att du har det bra. Kram

2013-08-01 // 19:53:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback