Visumansökan

Nu på fredag drar jag till Katrineholm på läger med de andra utbytesstudenterna. Det kommer bli jätteroligt! 
På lägret kommer vi få en massa information om hur det är att vara en utbytesstudent, lära känna nytt folk och allt avslutas med ett obligatoriskt möte. Det kommer vara ascoolt att det är folk från hela landet på detta läger. Snacka om en stor variation på dialekter.
 
Efter lägret kommer jag och mamma sedan åka till Stockholm eftersom jag på måndagen ska skaffa visum på den amerikanska ambassaden!  
 
 
Här är det vackra brevet jag fick från EF för väldigt länge sedan med visumansökan. Man skulle nämligen fylla i en massa frågor och personuppgifter osv innan man åker till ambassaden. Exempel på frågor är "Är du inblandad i terrorism?" eller "Har du någon gång varit ansvarig för ett folkmord?". Haha det har jag självklart inte varit men det är ju bra att de frågar i alla fall. Man måste ju vara på säkra sidan lixm hehe
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback