Mat



JA STOR SKILLNAD. Fast ändå inte.
 
Jag börjar med lunchen i skolan. På måndagar och tisdagar har vi 25 minuters lunch (WORST THING EVER) och då äter jag detta:


En sandwich och chokladmjölk. det funkar.
 
På onsdag-torsdag har vi lång lunch <3333 då åker jag oftast iväg med kompisar till någon resturang. Oftast är det taco Bell eller en brödaffär. Det är sjukt kul och därför älskar jag ons-fre här borta.
 
Okej vad brukar man annars äta? Mycket vitt bröd, potatis, pasta osv. Det är ungefär som svensk mat men man tar ost på allt. Det är gott, väldigt gott, men hälsosamt? Nej. Man åker ofta iväg och köper mat med, alltså hämtmat från någon resturang (alla resturanger har mat man kan ta med sig hem), eller så äter man ute. Vi brukar äta ute flera gånger per vecka. 
 
Dessutom äter man alltid en dessert på kvällen. Typ kakor, muffins osv. Det går knappt att vara nyttig här borta för säger man nej till sötsaker så får man "why are you so healthy? Take a cookie" och man bah: okej :o
Säger man nej varje dag så är man oförskämd på något sätt.
 
Och ja det är svårt att hitta hälsosamma saker då alla måltider har ost och det mörkaste brödet fortfarande är vitt, men allt är gott så jag passar på att äta så länge jag är här och går till gymmet fler gånger istället haha. 
 
Till Sverige: UPPSKATTA GRATIS SKOLMAT VARJE DAG!!!!! Det är det bästa som finns! 
 
Tänkte även berätta hur det är på resturanger. Man får gratis påfyllnad av dricka, det finns alltid något att äta innan man får maten. (Oftast är det så mycket så att man blir mätt innan maten ens kommit till bordet). Haha och sen kom jag att tänka på en sak som hände när jag skulle köpa en sandwich i skolan:
 
Jag: *Tar en sandwich*
Mattant: De mackorna är så små här ta två för samma pris. *ger mig en lika stor macka*
Jag: Uhm, tack men jag behöver faktiskt inte två, *ger den tillbaka*
Mattant: *Förvånad.*



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback