#feels

Den 23 eller 24 juli hoppar jag på mitt flyg och landar i freaking New York City där en buss med EF-studenter blir skjutsade till ett EF-Camp i ca 10 dagar. Tjena vad taggad jag är på det campet!! 
 
Den 3 augusti hoppar jag ännu en gång på ett flyg men den här gången är det mot Blackfoot, Idaho. I Blackfoot kommer jag stanna i någon dag för att sedan åka till Idahos huvudstad Boise på ett tredagarsläger. På lägret lär man sig hur man gör year book och så vidare. Min värdsyrra frågade om jag ville åka på det lägret med henne. Det kommer även vara andra tjejer där som tar yearbook och jag sa ja. Detta lägret kommer vara en bra start på året då jag lär känna fler från skolan redan de första dagarna. Dessutom lär jag mig lite bakrundsinformation om hur man gör en year book så att jag har lite koll på vad jag gör i skolan haha. Year book verkar för övrigt vara en väldigt rolig lektion och de verkar ha väldigt roligt. Det är ju även en väldigt amerikans sak så självklart ska jag ta den klassen :D 
 
Det är nu när jag faktiskt börjat planera saker där borta som jag känner att detta är på riktigt. JAG SKA BO I USA. När man tänker på det så är det helt galet och man känner typ 1000 saker på en och samma gång. Typ såhär känns det:
 
 
Känslan är i alla fall konstig men ganska härlig med. Man känner sig levande på något sätt. Att jag faktiskt, för en gång skull, gör något helt nytt i mitt liv. Det är som om kasta sig ut för ett stup (lite som bunjy jump men att mamma säger att det är okej) 
 
Är jag rädd för att vara i usa ett år? Ja
Är det något som ska stoppa mig? Absolut inte >:F 
 
Men typ såhär känner jag
Vad man tror ett utbytesår är:
 
 
Vad det egentligen är:
 
 
Dock får ni inte tro att jag inte längtar till att åka iväg!
Mitt utbytesår kommer bli helt underbart. Jag har dessutom hamnat i världens bästa värdfamilj och fått en underbar placering. Det är bara de dära utbytesstudentkänslorna som handlar om att man inte har en aning om vad man håller på att göra som jag var tvungen att skriva lite om :) 
 
Tack och hej, morotspastej. 
 
 
 
 


ª Emmy

Hej! Jag vill jätte gärna åka till USA, isåfall blir det läsåret 2014/2015 och jag funderar på att fara med EF. Vad tycker du om den organisationen hittils? Och stämmer det att om man åker med EF så kan man inte hamna i Alaska eller Hawaii? :)

2013-05-23 // 23:07:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback