Danmark

idag har jag sagt hej då, gråtit, lämnat mitt hus, gråtit, lämnat världens bästa bror och hund, åkt bil och gråtit lite till. Jag har även lämnat Sverige och befinner mig just nu på ett hotell jämte flygplatsen i Köpenhamn. Väskorna är packade och jag är redo att åka
 
Morgondagen ser ut på så sätt att väckarklockan ringer 05.10 faaaaaaan och så går flyget 07.50 mot Island där jag mellanlandar. Sedan går nästa flyg till Boston där EF camp hämtar upp oss och kör mig och de andra utbytisarna till Norwich University. Tagga
 
Här är förresten utsikten över Köpenhamn! 
 
Snacka om att ens känslor har gått upp och ner idag. Ena sekunden gråter man över något man tror man kommer sakna, nästa sekund längtar man sig bort, bort, bort. Man vill inget hellre än att hoppa på flyget men samtidigt vill man inte åka iväg, fast sen vill man det igen. Man är så förvirrad för det man drömt sig bort till i över år börjar imorgon och det känns så konstigt och jag är nervös, rädd och lättad på samma gång.
 
Men det man ska komma ihåg är att man kommer tillbaka och allt finns kvar när man kommer hem. Detta är bara ett av många år i mitt liv och jag vill göra något nytt, lära mig att stå på egna ben och utvidga mitt perspektiv på hur man lever. Sverige är bara en pyttedel på hela den här planeten och jag vill se hur det är på andra ställen, även om det är jobbigt att säga hej då till allt här. 
 
men om man tycker det är jobbig med ett hej då kan man bara tänka på vad min mamma sa till mig innan idag.
Idag är dina vanligaste ord "Hej då" men redan imorgon byts de ut mot ett "Hej" 
 
Mina sista ord för idag blir min tweet
 
 
Kram
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback