Boston!

Hej! Här kommer ett till inlägg som berättar vad jag har hittat på de dagarna från förra gången jag bloggade. Det är som vanligt lättast att visa i bilder vilket jag därför även nu tänker göra :)
 
 
Dessa bänkar är så coola! Jag älskar dem jättemycket, MEN de är lite jobbiga med. Till exempel sitter stolen fast i bordet så det går inte flytta den framåt eller bakåt. Sen finns det inget stöd att ha fötterna på så det är lite problem för mig som knappt når ner till marken...
 
 
Detta är mitt "Activity card" som visar alla aktiviteter jag kan välja mellan. Just nu har jag även ett hål för softball som var riktigt kul
 
 
Här är en bild där alla High Schools, eller mer grupper, spelar en vollybolltunering mot varandra. De som inte spelar är hejarklack och cheerleaders och jag älskar ramsan de säger som går såhär "That's alright, that's okay, we're gonna beat them anyway"...and so on. Den är svängig :)
 
 
Ännu en bild av vackra Vermont
 
NU DAGS FÖR BOSTON!!!!!!!
Bussen startade från Norwich 6.45 och när vi kom fram till Boston, ca två och en halv timme senare, gick jag, svensken som ska gå på min skola (Lovisa), min rumskompis Lalipat och två tyska tjejer från Lovisas klass först till The Freedom Trail (tror jag det hette)
 
 
Freedom Trail är en röd linje i marken som man kan följa för att se olika historiska byggnader i Boston. 
 
 
Detta är ett exempel på vad man såg när vi gick efter den röda linjen. Det är The Old Town Hall alltså gamla statshuset i Boston på den tiden då USA precis blivit självständigt från britterna.
 
 
Skolbussar finns överallt
 
 
Här står jag i Boston :) sen kan ni även se den röda linjen av the freedom trail på marken :)
 
Här kommer lite random bilder 
 
i Boston åt vi mat på Hard Rock Café och kolla vad som fanns där :)
 
 
Eric Claptons gitarr! Svincoolt ju! På resturangen var det även en random som fyllde år så en i personalen kom ut med en muffins och ett ljus och skrek att alla på tre skulle skrika Happy Birthday vilket alla i resturangen gjorde. Sedan smällde de tre gånger i en stor cymbol till en trumma som lät jättehögt. Flera barn blev rädda och började gråta, det blev helt enkelt kaos men roligt var det! 
 
Sen åkte vi tåg till Harvard University!!
 
 
Här tar jag vid John Harvards fot. Det gör man innan man har ett prov för att få tur. GAnska coolt
 
 
Science Center på Harvard. Naturnörden inom mig var lycklig där. Vi råkade exempelvis kika in i ett klassrum där tavlan var full av ekvartioner....
 
Här är lite fler bilder på hur det ser ut där :)
 
Ganska gulligt
 
 
Ja det var de det. 
 
Har ni några frågor så kommentera, jag svarar mer än gärna på dem. Nu ska jag sova och imorgon ska jag ha lektioner och så ska vi åka på en äkta baseballmatch! 
 
Förresten ni kommer få se fler bilder osv från camp då jag tänker göra en film när jag har tid hos min värdfamilj :)
 
Kramar
 
 
 
 


Vad kul att få se bilder på allt som ni är med om! :) Häftigt att åka iväg på ett utbytesår! Jag ville också göra det när jag gick på gymnasiet, men jag hade inte råd, så nu ska jag åka iväg som au pair istället. Väntar på att få en familj! :) Kram

2013-08-01 // 16:07:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback