Hihihihihiihihihhiihihhihi

Hej!
 
Jag är 16 år gammal och om ett år åker jag till Usa i runt 10-11 månader. Jag vet att det är väldigt långt tills jag ska åka men det är lika bra att börja nu, hehe. Jag kommer åka med EF och just nu håller jag på med att skicka in en massa papper till dem som dem behöver för att kunna hitta en familj till mig. Det är ganska krångligt nu på sommaren att fixa in vissa papper för på några behöver man en lärares underskrift och min skolas underskrift för skolorna är ju stängda och lärarna på semester. Men jag ska försöka skicka in papprerna så fort så möjligt så att sökandet efter min värdfamilj börjar så tidigt som möjligt.
 
Jag svarar jättegärna på frågor om hur man ansöker och sådant. Jag kommer nog ihåg mer om hur man gör nu i början av ansökningen än vad dem som åker redan iår gör. Så tveka inte att fråga jag svarar så gott jag kan om det jag än så länge vet !


ª Josse

Hej, såg precis din blogg på facebook sidan. Jag ska också åka till USA med EF nästa år! :D Men jag har en fråga, har du gjort klart "Academic Transcript"? För jag håller på med den och den är så krånglig... :)

Svar: Hej! vad roligt att du också åker med EF!! Kommer du åka till campet ? :) det ska jag iaf. Och jag fick faktiskt tillbaka mitt Academic transcript från min förra skola idag, men dem hade inte fyllt i antal timmar som jag har haft lektioner så nu måste jag skicka tillbaka den igen.... Jag håller med dig om att den är riktigt krånglig :o
Ellen Severinsson

2012-08-22 // 18:57:33
ª Josse

Ja jag ska på campet! :D

Men fyller du i sjuan, åttan och nian eller fyller du i första ring också, alltså bara antal timmar och lektioner? Jag skriver i timmarna själv efter schemat sen lämnar jag in den för signering i skolan sen :P

Svar: Jag har bara fyllt i nian och åttan eftersom att vi inte fick betyg i sjuan :p och gymnasiets första betyg får jag ju om en ganska långt tid. Och varför tänkte inte jag på att fylla i timmarna själv o.o känner mig trög här, hehe.. Men jag hoppas verkligen det pappret blir klart så att jag kan skicka in det snart :P
Ellen Severinsson

2012-08-28 // 16:52:38
ª Josse

Jag gjorde klart papperet i går så ska ta med det imon så rektorn kan skriva under :P jag skriver åttan och nians betyg sen skriver jag timmarna jag går i ettan :) Ska du också skicka in allt 1 september? Det ska jag och jag tror jag är klar med det mesta nu så kan scanna in allt, hoppas det inte blir några problem bara... ;)

Svar: Jag har verkligen problem med alla papprerna men det går framåt hehe :) och nej jag är har inte skickat in allt innan 1a september. Men jag kommer ha skickat in allt innan läkarundersökningen som är den 21 eller något(:
Ellen Severinsson

2012-08-30 // 21:17:04
ª Josse

Jag hade en massa problem med att älja bilder så satt typ hela dagen det skulle skickas in... ;S
Jag har skickat in alla papper nu förutom hölsoundersökningen. Man måste ju göra den i september och alla papper skulle jag skicka in till 1 sep men jag ska boka en tid nu och skicka in den senare. :P

Svar: Aa :) jag gjorde min hälsoundersökning idag så när jag får tillbaka mina papper är det helt klart sen :) förutom dem dära bilderna på my.ef haha jag gillar inte dem xP men jag ska ska då allt fylla i dem klart i helgen :) förhoppningsvis.... :p
Ellen Severinsson

2012-09-06 // 12:42:51
ª Josse

Haha ja men det blir så skönt sen när allt är klart iallafall :P
Jag hade också världens problem med bilderna men tror jag fick med någon bra xP
Jag ska göra min hälsokoll nästa vecka så hoppas att allt går bra med det :)

Svar: Lycka till på hälsokontrollen! :)
Ellen Severinsson

2012-09-21 // 08:29:01
ª Josse

Tack! :) Men hur många sprutor har du tagit än så länge? :P

Svar: två stycken :) en till mot hepatitA/B och en mot hjärnhinneinflammation :p men det är om ca 5 månader
Ellen Severinsson

2012-09-24 // 19:49:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback